FRAME

Afgangsudstilling 2024

Titlen på Designskolen Koldings afgangsudstilling 2024 er FRAME. Udstillingen inviterer alle nysgerrige helt tæt på de nyeste idéer, eksperimenter og løsninger inden for beklædningsdesign, tekstildesign, kommunikationsdesign, industrielt design og accessory design samt design, der forholder sig til bæredygtighed, leg og sociale spørgsmål.

FRAME kredser om begrebet ”rammer” som både fysiske strukturer og symbolske repræsentationer og opfordrer publikum til at undersøge de grænser, perspektiver og narrativer, som rammer kan skabe eller udfordre.

Tematikken knytter samtidig an til åbningen af Designskolen Koldings transformerede bygning på Ågade 10, som tilbyder nye rammer for kreativ udfoldelse, fællesskaber og samarbejde med omverdenen.

25. september - 17. oktober, hver onsdag og torsdag fra kl. 14 – 17.

Særligt Åbent Hus-arrangement
Den 4. oktober fra kl. 14 - 19 afholder vi et Åbent Hus-arrangement med guidede ture i den transformerede bygning og afgangsudstillingen.

Book en gruppeomvisning
Det er muligt at booke gruppeomvisninger i udstillingsperioden. Kontakt skolen på telefon 76 30 11 00 eller send en forespørgsel til dk@designskolenkolding.dk

Designskolen Kolding, Ågade 10, 6000 Kolding.

Velkommen indenfor!

Stor tak til Kolding Kommune, Augustinus Fonden, Tage Vanggaard og Hustrus Fond, Beckett Fonden og 15. juni Fonden for generøst at bidrage til realiseringen af årets afgangsudstilling.

Udstillingsdesign: Allan Schmidt: Udstillingsarkitektur: Tina Midtgaard; Grafisk design: Marek Kuźmiński; Kommunikation: Charlotte Melin, Katrine Worsøe, Marianne Baggesen Hilger.

Beatriz Isca, MA / Design for Planet / Industrial Design

Udstillingsvenue

Vi er glade for – for første gang i mange år – at kunne vise udstillingen i vores "nye" skolebygning på Ågade 10.

Bygningen har i 2023-2024 gennemgået en omfattende transformation for at skabe de bedste betingelser for kreativ udfoldelse. Den teknologiske udvikling stiller krav til fremtidssikrede værkstedsfaciliteter, samtidig med at skolens status som universitet har sat et stort skub i forskningen, som også kræver fysiske rum for samskabelse.

Den A.P. Møllerske Støttefond har bidraget til ombygningen med 24 mio. kr., Aage og Johanne Louis-Hansens Fond med 15 mio. kr. og Augustinus Fonden med 11 mio. kr. Designskolen Koldings egenfinansiering er på 17,8 mio. kr.

Ombygningen stod på i godt 1 1/2 år forestået af CUBO Arkitekter, hovedentreprenør Hansen & Knudsen A/S samt bygherrerådgiver Tegnestuen Mejeriet.