Forskning og udvikling gennem design

Designskolens forskning og udvikling handler både om at skabe erkendelser gennem materialer og hændernes arbejde samt gennem traditionelle videnskabelige eksperimenter.
Laboratorier

Fokusområder

Vores aktiviteter er organiseret i tre laboratorier og en ph.d.-skole, som sætter design i spil i forhold til områderne bæredygtighed, socialt design og leg.

Vi mener, det er inden for disse tre felter, at vi især kan bidrage til udviklingen af design, samtidig med at vi adresserer globale muligheder og udfordringer.

Med udgangspunkt i forskning, praksis og en kunstnerisk tilgang genererer laboratorierne viden om og eksempler på, hvordan design bidrager til udvikling og implementering af meningsfulde produkter, services og systemer.

Vi stræber efter at være førende inden for designforskning i Danmark og internationalt. Hvis vi gør det godt, kan Danmark blive et udstillingsvindue for designløsninger, resten af verden kunne gøre til deres.

Forskningslaboratorierne

Se flere Nyheder