Publication

International DesignCamp2012 Nudge

Author
Designskolen Kolding
Year
2012

International DesignCamp2012 Nudge Emnet for DesignCamp2012 var nudging – dvs. design af positiv adfærd - i relation til temaerne Ernæring og Offentlig Sundhed; By, Samfund og Arkitektur; og Uddannelse og Leg. Hvordan nudger man kunder til at træffe sunde valg i fast food-miljøer? Hvordan nudger man mennesker, som er isolerede inden for et givent fællesskab og får dem til at interagere? Studerende fra Asien, USA, Canada, New Zealand, Mellemøsten og Europa arbejdede sammen med virksomheder og offentlige instanser om at besvare disse og andre reelle spørgsmål med fokus på, hvordan virksomheder kan inkludere nudging i deres produkter og services - både til gavn for den enkelte og fællesskabet - og på at klæde designere på til at udføre dette arbejde. Denne publikation præsenterer de studerendes forslag til løsninger af nogle af de konkrete problemstillinger, som virksomheder og samfundet generelt står over for. Desuden giver den et vædifuldt indblik i de arbejdsmetoder, som nutidens designstuderende og designeksperter anvender.