Beyond Icons - nye perspektiver på design

Industrielt design
År
2017

I anledning af at Designskolen Kolding fylder 50 agerer 50 danske og internationale designere, politikere, kunstnere, videnskabs- og erhvervsfolk gæstekuratorer på udstillingen Beyond Icons - en udstilling, som er skabt i samarbejde med Koldinghus. Gæstekuratorerne har peget på design, som gør en forskel enten for mennesker, miljøet eller en branche, ofte uden at vi tænker over det. Hensigten er at sætte designbegrebet til debat og give et indtryk af, at design er meget mere end ikoner. Design er også en disciplin, hvor man finder løsninger på problemer sammen med brugerne. Netop det sættes i et opdateret og dagsaktuelt perspektiv af de nye designere, som tager afgang fra Designskolen Kolding til sommeren. Udstillingen omfatter nemlig også omkring et halvt hundrede projekter, som viser de nyslåede designeres perspektiv på design anno 2017. Læs om det hele her i avisformat.