DesignCamp2014: Welfare as Good Business

Kommunikationsdesign
Industrielt design
År

Bliv inspireret til at gå andre veje.

DesignCamp2014 på Designskolen Kolding så nærmere på netop begrebet ”sidestepping” i sammenhæng med de processer, systemer, produkter og services, der skaber ”det gode liv” for borgere i vores samfund. Med greb fra designtænkningen fokuserede campen således på at afdække virksomheders muligheder for at bevæge sig ind på velfærdsområdet, og hvordan det kan medføre innovation, vækst og værdi. I løbet af den to uger lange camp udviklede designstuderende fra hele verden konkrete velfærdsprodukter til udvalgte case-virksomheder, heriblandt en indkøbs-app til ældre.Vi har samlet alle projekterne og indsigterne fra DesignCamp2014 i publikationen Welfare as Good Business. Se den her og bliv inspireret.