Forsknings- og udviklingsprojekt

DesignCamp2017 Sustainable Action & Entrepreneurship

Deltagere fra Designskolen Kolding
Lykke Bloch Kjær, Barnabas Wetton, Laila Grøn Truelsen, Tobias Tøstesen, Leon Kranenburg, Marianne Baggesen Hilger, Katrine Worsøe
Forsknings- og udviklings projekttype
Forskning og udvikling
Projektperiode
jan. 2017
Projektledelse

Lykke Bloch Kjær

LAB
LAB for Bæredygtighed og Design
LAB tema
Organisational Life
Samarbejdspartnere
Kulturhuset Nikolai
Pitstop
Jazz i Trekanten, en jazzforening
Sprogskolen i Kolding
Bovia Boligadinistration
Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen
Børnehaven Løvetand
Baggrund
Siden 2009 er DesignCamp et årligt tværkulturelt event på Designskolen Kolding. Et event der samler danske og international studerende, private virksomheder, offentlige instanser, designere, forskere og andre med en interesse i design, for at adressere globale udfordringer og løse fælles problemstillinger.

Om

Projektets mål/formål
Målet med DesignCamp2017 er at blive "DOers". At adressere de udfordringer, som verden står over for i forhold til af social inklusion, klimaforandringer og økonomisk vækst.

Projektets metoder og resultater
I to uger arbejdede 54 danske og internationale studerende sammen på tværs af fagligheder om 13 forskellige projekter i forsøg på at skabe bæredygtig fremgang i samfundet. Resultaterne var specifikke produkter, ændring af vaner og mindsets og nye måder at formidle bæredygtige måder at leve, spise, lære og transportere sig selv på. DesignCamp2017 gav de studerende en forståelse for, at det ikke kun er vigtigt at skabe ideer, men også handlinger. Baseret på observationer og fremtidsscenarier for at skabe globale, bæredygtige handlinger skabte de studerende konkrete projekter, som igangsatte meningsfulde bæredygtige forandringer med fokus på mennesker.

Projektfilm

De studerendes projektfilm opdelt i områder: Eating, Learning, Living, Moving

DesignCamp2017 - Eating

DesignCamp2017 - Learning