Publikation
Må jeg være med?
- Forfatter
-
Helle Marie Skovbjerg
Janne Hedegaard Hansen
Anne-Lene Sand
Jens-Ole Jensen
Andreas Lieberoth
Astrid Lehrmann
Hanne Hede Jørgensen
- Forsknings- og udviklings projekttype
- Forskning og udvikling
- År
- 2022
- LAB
- LAB for Leg og Design
En forskningsrapport om leg, inklusion og fællesskab i skolen
Denne rapport præsenterer resultater fra forskningsprojektet MÅ jeg være med? Om leg, inklusion og fællesskab i skolen.Formålet med projektet har været at udforske, hvordan leg kan understøtte fællesskab og deltagelse i børnefællesskabet i indskolingen. Samtidig har formålet med denne udforskning været at bidrage med bud på leg og legedesigns, der kan skabe nye muligheder for deltagelse. Endelig har formålet været at undersøge, hvordan pædagoger både kan være med til at skabe nye legedesigns og dermed integrere design som en del af deres metode i det pædagogiske arbejde, og hvordan pædagogerne i udførelsen af de legedesigns kan støtte børns deltagelse i de pågældende legedesigns.
Denne rapport præsenterer resultater fra forskningsprojektet MÅ jeg være med? Om leg, inklusion og fællesskab i skolen.Formålet med projektet har været at udforske, hvordan leg kan understøtte fællesskab og deltagelse i børnefællesskabet i indskolingen. Samtidig har formålet med denne udforskning været at bidrage med bud på leg og legedesigns, der kan skabe nye muligheder for deltagelse. Endelig har formålet været at undersøge, hvordan pædagoger både kan være med til at skabe nye legedesigns og dermed integrere design som en del af deres metode i det pædagogiske arbejde, og hvordan pædagogerne i udførelsen af de legedesigns kan støtte børns deltagelse i de pågældende legedesigns.