Modul 3: Designbaseret samskabelse og ledelse

Tilmeld
Introduktion

Modul 3: Designbaseret samskabelse og ledelse

Bliv klog på designteori, designmetoder, procesfacilitering og projektledelse

Om kurset

Undervisningen foregår som en vekselvirkning mellem oplæg om designmodeller og designmetoder og praksisnære opgaver, som du løbende selv skal arbejde med. I undervisningen går teori og praksis hånd i hånd, og du får afprøvet brugen af konkrete designværktøjer. I løbet af kurset kommer du derfor også til at arbejde med en case fra din egen virksomhed eller organisation.
Undervisningens teoretiske viden bygger på dokumenteret forskning, og den foregår i Designskolen Koldings kreative miljø.

Udbytte

• Du lærer at anvende udvalgte metoder i servicedesign og co-design med henblik på at (videre-)udvikle bæredygtige løsninger og praksisformer med fokus på involvering og samskabelse.
  • Du opnår viden om teoretiske kernebegreber inden for designledelse, forandringsledelse, samskabelse, co-design, co-creation og servicedesign.
  • Du lærer at perspektivere og kritisk reflektere over potentialer og udfordringer ved ledelse af involverende projekter og processer.
Tilmeld

“Med en diplomuddannelse får du en formel, statsanerkendt uddannelse i designledelse, der giver dig nye perspektiver og metoder til at nytænke eksisterende forretningsgange.”

Målgruppe

Diplomuddannelsen er for alle, der arbejder med udviklingsprocesser, innovation og brugerinddragelse.
Det kan være, at du er mellemleder eller leder, virksomhedsejer, i gang med at starte egen virksomhed, konsulent, udvikler, underviser eller noget helt andet. Det vigtigste er, at du – ligesom os – fornemmer, at plejer er død, og at vi skal have fundet nye, bedre og designinspirerede måder at skabe bedre organisationer på.

“Citat”

Undervisningen

Om undervisningen

Laila Grøn Truelsen, Marie Kremer, Canan Akoglu

Du skal aflevere en skriftlig opgave på 10 sider, der bedømmes af en ekstern censor efter 7-trinsskalaen. Som studerende kan du modtage vejledning på din eksamensopgave.

Optagelse til diplomuddannelsen sker i henhold til bestemmelserne i bekendtgørelsen for diplomuddannelser, særligt § 5.
For at blive optaget på uddannelsen skal du have én af følgende uddannelser:

• En relevant uddannelse, minimum svarende til en erhvervsakademiuddannelse
  • En relevant akademisk uddannelse

Desuden skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter adgangsgivende uddannelse. Hvis du ikke opfylder uddannelseskravene, kan du eventuelt optages på dispensation. Kontakt uddannelsesstedet. Du skal beherske dansk, norsk eller svensk på højeste niveau. Derudover forudsættes det, at du kan læse og forstå engelsk.

15.000 kr.

Beløbet dækker undervisning, undervisningsmaterialer samt forplejning.
Du får 10% rabat ved tilmelding af 3 fra samme CVR-nr. og hvis der tilmeldes 5 fra samme CVR-nr. betales kun for 4.

Tilmeldingsfrist: 17. december 2024
Efter tilmeldingsfristens udløb er man velkommen til at kontakte os for at se, om der er ledige pladser.

Når du er optaget på et diplommodul, er tilmeldingen bindende, også selvom du efterfølgende kan blive forhindret i at gennemføre et modul.

Ta' en fuld diplomuddannelse

'Designbaseret samskabelse og ledelse' er et af i alt seks moduler på diplomuddannelsen i Strategisk Design (Diploma in Strategic Design). Du kan selv vælge, om du vil tage hele diplomuddannelsen eller nøjes med enkelte moduler. Du kan derfor planlægge det forløb, som passer til dine ønsker og behov, og du opnår en fuld diplomuddannelse, hvis du afslutter uddannelsen inden for 6 år.
Gennem diplomuddannelsen bliver du introduceret til de centrale fagfelter inden for strategisk design, som er:

• Designteori og designmetode
  • Procesfacilitering
  • Projektledelse

Den samlede pris for hele diplomuddannelsen er Dkr. 83.000,-

Ændringer kan forekomme.

Kursisterne fortæller

Cases og nyheder

1-10 af 873 sider

Kontakt kursusansvarlig Morten Krogh Petersen hvis du har spørgsmål til kurset.

Morten Krogh Petersen
Lab for Bæredygtighed og Design