Begivenhed

Designskolen Kolding
Invitation

Playful Space Summit

Leg stimulerer sanserne og kan få både børn og voksne til at glemme tid og sted. Men hvordan kan leg formidle et budskab? Playful Space Summit er konferencen for biblioteker, museer og oplevelsescentre, der ønsker at skabe legende formidling.

Konferencen inviterer til et unikt praksisfællesskab, hvor vi på dagen udveksler viden og erfaringer om leg og rumligt design med stærke kulturstemmer, både fra Danmark og internationalt.

Dagen byder på keynote-taler fra eksperter, paneldebatter med førende i branchen, saloner med fokuserede temaer og mulighed for at sparre om egne projekter “in-the-making”.

Programoversigt

• Helle Lebahn Bentzen, projektleder, Museum Østjylland
  • Anne Sofie Vemmelund Christensen, formidlingschef, Museum Vest
  • Sarah Smed, formidlingschef, Danmarks Forsorgsmuseum
  • Iben Granum, teamleder Marketing og strategi, Ringkøbing Fjord Museer Heine Nielsen Kofoed, eventchef, Fængslet
  • Martin Rauff, Baaring Stories, Zeppelin Tønder
  • Nanna Holdgaard, seniorforsker, Nationalmuseet
  • Henrik Gadegaard, projektleder, Randers Bibliotek

Partnere
Playful Space Summit arrangeres i fællesskab af Desingskolen Kolding, Kumulus Agency og Walk Agency.

• Designskolen Kolding er et centralt knudepunkt for forskning i
    legende design både Danmark og Internationalt. Med det 5-årige indsatsområde kaldet Playful attractions undersøges hvordan legende formidlingsdesign kan se ud på museer, biblioteker og oplevelsescentre. Designskolen Kolding har desuden kandidatprogram Leg og Design som den første vidensinstitution i verden.
  • Kumulus Agency er en arkitekt-tegnestue, der udvikler arkitektoniske koncepter og oplevelsesdesign. Siden 2012 har Kumulus Agency arbejdet for en lang række museer og oplevelsescentre, på udstillingsprojekter med formidling og læring som omdrejningspunkt. Projekter med stor indholdsmæssig spændvidde, men med det til fælles, at etablere engagerende udstillingsoplevelser.
  • Walk Agency er et designbureau, der skaber visuelle identiteter og formidlingsdesign til museer, oplevelsescentre og kulturhuse.
    Vi arbejder designmetodisk og i tæt samarbejde med vores kunder, baseret på indsigt, empati og strategiske mål. Resultatet transformerer viden og indhold til engagerende fortællinger og visuel formidling, der sætter spor.
Download invitation og program
Tilmeldingslink

Tilmeld dig til konferencen

Tryk på linket og tilmeld dig og dine kolleger til konferencen! Pris pr deltager: 750,00 kr (Inklusiv forplejning)