01 apr. 2024 / Nyt om de studerende

Designstuderende mødte armensk ambassadør

En studerende fra tekstildesign hilste på sin landsmand, den armenske ambassadør, da han besøgte Designskolen Kolding.
Af Marianne Baggesen Hilger

Ani Iskandariyan, som studerer tekstildesign, kunne veksle et par armenske gloser, da Hrachya Aghajanyan, armensk ambassadør i Danmark, i slutningen af januar lagde vejen forbi Designskolen Kolding. Ambassadøren skulle desuden mødes med skolens administrationschef, Anne-Mette Hummel Holm, og var i byen som en opfølgning på tidligere besøg, hvor han var blevet præsenteret for mulige samarbejdsområder mellem Armenien og Kolding.

Mødet var arrangeret af Business Kolding, og den armenske ambassadør nåede ligeledes at gæste Success Motivation Institute, Danfoss, House of Innovation og borgmester Jørn Pedersen på Kolding Rådhus.