20 nov. 2015 / Uddannelse og forskning

Leg for legens skyld

Danske virksomheder designer med fokus på børns legeoplevelser, fremgår det af ny artikel
Af Charlotte Melin

Danske virksomheder betragter leg som en naturlig del af den menneskelige udvikling, og børn kan kun udvikle sig til hele mennesker, hvis de har mulighed for at lege.

Og det er helt unikt, understreger Karen Feder, leder af Designskolen Koldings LAB for Leg og Design i en artikel, som Design in Denmark citerer fra nyhedsbrevet Danish i november.

For et par år siden indledte Designskolen Kolding et forskningsprojekt i samarbejde med LEGO Fonden og Capital of Children i Billund. Målet med forskningsprojektet er at skabe en bedre forståelse af, hvad der kendetegner den danske tilgang til at lege.

I artiklen fortæller Karen Feder, at danske virksomheder udemærker sig ved at have et særligt fokus på et produkts evne til at skabe en legeoplevelse for børn.

Læs hele artiklen i vedhæftede link.