14 aug. 2015 / Uddannelse og forskning

Nye og kendte ansigter på forskergangen

Når det nye studieår starter, er det med tre nye ph.d.-studerende og én seniorforsker mere på forskergangen.
Af Marianne Baggesen Hilger

Faktisk har to af de ph.d.-studerende allerede indtaget deres kontor nemlig Trine Møller og Anna Sesay. Louise Ravnløkke, nuværende værkstedsleder på strik, påbegynder sit ph.d.-projekt 1. september.

To af ph.d.-projekterne, Anna Sesay og Louise Ravnløkkes, ligger inden for forskningsområdet tekstil, mode og bæredygtighed, hvorimod Trine Møller kommer til at fokusere på accessory-design med fokus på velfærdsdesign. Hun har arbejdet som innovationskonsulent i Fredericia Kommune og har derudover en baggrund som designer fra TEKO, som hun har udbygget med en kandidatgrad i sundhed og velfærd fra Kingston University samt designledelse fra SDU/Designskolen Kolding.

Anna Sesay er af tysk afstamning og kommer fra en stilling hos Noma/MAD, hvor hun har arbejdet med mad og innovation. Hun har en kandidatgrad i antropologi fra Københavns Universitet og en bachelorgrad fra University of Amsterdam.

Louise Ravnløkke er uddannet tekstildesigner fra Designskolen Kolding og driver desuden egen virksomhed.

Stillingbesættelserne i forskningsafdelingen betyder også et varmt gensyn med lektor Silje Kamille Friis, som ud over undervisning kommer til at forske i designmetode, proces og samarbejde.

Designskolen glæder sig til samarbejdet!