Studenterprojekt

Samarbejdspartnere
Røde Kors

Kønsneutral hiphop-stil med elementer fra jakkesættet

”Jeg ser min fremtid inden for bæredygtige løsninger inden for mode design og forskning - jeg ønsker at kombinere den digitale og analoge verden i mit arbejde."

Inspirationen til denne kønsneutrale afgangskollektion er fundet i Hip Hop genrens 50-års jubilæum og kombinerer stilen med elementer fra jakkesættet. Kollektionen er udelukkende fremstillet af denim fra usolgte genbrugs-jeans fra Røde Kors, som var i stykker, og derfor ellers var blevet destrueret. Det digitale designværktøj Clo3D er anvendt for at minimere materialespild og for at sikre potentialet for senere upcycling.

Designeren har brugt designprocessen til at bearbejde traumerne efter et overfald, og hvert outfit i kollektionen fortæller en del af historien.