Studenterprojekt

Design for People
År
Baggrund
How can we use play and collaboration to help children learn about disabilities?

Wewill - læring gennem leg

WeWill is a learning program that teaches primary school students about disabilities and universal design. The program brings them together with people with disabilities in their local community, who they collaborate with to envision a more inclusive world.

Alt for ofte mødes personer med handicaps af fordomme og manglende forståelse, og det resulterer i ensomhed og udfordringer, både på det professionelle og personlige plan. Meget tyder på, at vi allerede fra barndommen bør blive bedre til at forstå personer med handicap og deres verden. Derfor har designeren sammen med Aarhus Internationale Skole, SUMH og Aarhus Kommune udforsket, hvordan man gennem leg og kreativitet kan udvikle en inkluderende tilgang til handicap hos børn i alderen 8-12 år, og dermed proaktivt gøre dem klar til at møde personer med handicap åbent og ligeværdigt.