Bacheloruddannelsen

Bliv del af et kreativt og eksperimenterende miljø, og lær hvad design er og kan bruges til. I løbet af 3 år kvalificerer du dig til at arbejde som designer på vidt forskellige projekter, både i Danmark og internationalt.
Varighed

3 år / 6 semestre / 180 ECTS

Ansøgningsfrist

15. marts kl. 12.00 (kvote 2)
5. juli kl. 12.00 (kvote 1)

Optagelsesprøve

Ved kvote 2

Semesterstart

Undervisningssprog
Dansk
Læs om optagelse
Hverdagen som designstuderende

En typisk uge

Samarbejde er et nøgleord for alle studieretninger. Du kommer til at arbejde sammen med andre designstuderende på både større og små projekter, typisk i forbindelse med et undervisningsforløb, hvor der sættes fokus på et bestemt emne.

Nogle opgaver er stillet af virksomheder, mens andre er mere frie og legende. Derudover er der mange studerende, som har egne projekter parallelt med undervisningen. Projekterne må du altid arbejde på i vores værksteder. Det er derfor, de er åbne døgnet rundt.

Tidsforbrug
Bacheloruddannelsen er et fuldtidsstudie. Du skal forvente skemalagte aktiviteter 3-4 gange om ugen. Det foregår primært i tidsrummet kl. 9.15-14.45. Dertil kommer projekt- og værkstedsarbejde, præsentationer og vejledning. Samlet set bruger studerende på Designskolen Kolding i gennemsnit godt 40 timer om ugen på deres studie.

Materialer
Som studerende betaler man et engangsbeløb på ca. 3.000 kr., som dækker almindelige fælles materialer som farve, papir, kemikalier, søm, skruer, filamenter til print, papir i fotoværksted, systråd samt software. Beløbet opkræves kort efter studiestart og dækker alle seks semestre på bacheloruddannelsen. Du afholder selv udgifter til egne materialer.

Udveksling

På Designskolen Koldings bacheloruddannelse har du mulighed for at læse et semester i udlandet hos en af skolens mange partnerinstitutioner

Se mere
hero
Søg ind

Sådan søger du ind

Når du søger ind på en kreativ videregående uddannelse, er processen noget anderledes fra den, man møder på de traditionelle universiteter.

Derfor har vi samlet al info, du skal bruge, på en enkelt side, som vi kalder 'optagelse'. Her kan du få overblik over trinene fra ansøgning til optagelsesprøve samt finde svar på de mest oplagte spørgsmål.