Begivenhed

11 okt. 2024
UC Syd, Universitetsparken 2, 6000 Kolding, lokale 5.24

Ph.d.-forsvar ved Mikkel Vinding

I ph.d.-afhandlingen adresseres følgende spørgsmål: Hvilke udfordringer er der set i et relationelt pædagogisk perspektiv knyttet til at bruge legende tilgange i prøver på pædagoguddannelsen?

Den forskningsmæssige interesse er at forstå prøver som en pædagogisk praksis og på den baggrund identificere udfordringer. Afhandlingen viser, at der rejser sig en række udfordringer, der knytter sig til at inddrage legende tilgange i prøver. Disse forbinder sig til fire overordnede områder: målstyring, livsformerne, relationerne under prøverne/prøvernes epistemologi samt forståelserne og italesættelserne af det legende.

13.00: Velkommen til UC Syd / Forskningschef Jesper von Seelen, UC Syd

13.05: Velkommen til ph.d.-forsvar / lektor Sune Klok Gudiksen, Designskolen Kolding

13.10: Forelæsning / Ph.d.-studerende Mikkel Vinding

13.50: Første opponent / Professor Ottar Ness. NTNU. Institut for pædagogik og livslang læring. Norge.

14.20: Pause

14.35: Anden opponent / Ekstern lektor, Karsten Mellon, Syddansk Universitet, Aalborg Universitet og Roskilde Universitet. Danmark.

15.05: Tredje opponent / professor Helle Marie Skovbjerg, Designskolen Kolding (intern forperson)

15.35: Spørgsmål fra publikum

16.00: Afsluttende bemærkninger / lektor Sune Klok Gudiksen, Designskolen Kolding

Sune Klok Gudiksen