03 okt. 2019 / Uddannelse og forskning

Forskere fra Designskolen har legeaftale med Cambridge

Et samarbejde inden for design, leg og pædagogik samler forskere. Et af formålene er at undersøge, hvordan legefællesskaber kan hjælpe socialt udsatte børn
Af Katrine Worsøe

Helle Marie Skovbjerg, Anne-Lene Sand og Jess Uhre Rahbek fra Designskolen Kolding har netop besøgt University of Cambridge. Her var de inviteret af Jenny Gibson fra Faculty of Education, der er her en af de førende forskere inden for leg og læring. Samarbejdet tager afsæt i to forskningsprojekter 'Can I Join In?' Og 'PEDAL', hvor forskerne udveksler viden og producerer internationale videnskabelige publikationer. Alt sammen med det formål, at skabe værktøjer til pædagogerne. Det kan bl.a. være legeaktiviter, som inkluderer de børn, der føler sig uden for fællesskabet.

Designskolen får besøg fra Cambridge
Jess Uhre Rahbek fra Designskolen vil besøge University of Cambridge igen i 2020. Der vil ligeledes blive udsendt ph.d.-studende den anden vej til Kolding.

Projektet, Can I Join In? tæller desuden forskere fra Eindhoven, AU, DPU og VIA.