03 dec. 2019 / Uddannelse og forskning

Kunstnerisk udvikling med stort M

Finanslovsforlig sikrer millioner til Designskolen Kolding
Af Charlotte Melin

De næste fire år får Designskolen Kolding sat 2,3 millioner kroner ekstra ind på kontoen. I alt 9,2 millioner kr., når årstallet skifter til 2023. Årsagen er det nye finanslovsforlig, hvor regeringens støttepartier er blevet enige om at øremærke flere millioner kr. til kunstnerisk udviklingsarbejde på Designskolen Kolding. En klækkelig håndsrækning, som glæder Lene Tanggaard, der tiltræder som rektor for Designskolen Kolding ved årsskiftet. - Set i forhold til designskolens samlede bevillinger er det en stor sum, som kommer til at gøre en anseelig forskel, siger hun. Kunstnerisk udviklingsarbejde har en høj prioritet på skolen og de ekstra millioner skal understøtte såvel eksisterende projekter, skolen allerede arbejder med, som igangsætte helt nye projekter. - Det kunstneriske udviklingsarbejde er noget af det, som adskiller designskolen fra andre universiteter, så det er helt essentielt for os, slutter hun.