31 mar. 2022 / Uddannelse og forskning

Lær kunsten at 3D-printe

Designskolen Kolding udbyder et nyt, praksisnært efteruddannelsesforløb
Af Katrine Worsøe

Drømmer du om at mestre en 3D-printer? Så er der hjælp at hente, når Designskolen Kolding slår dørene op til et helt nyt efteruddannelseskursus i 3D-print. På kurset får du den basale viden, så du selv kan komme i gang. Forløbet er et led i Designskolens strategi om at tilbyde praksisnære og fagfaglige kurser, der retter sig mod udøvende designere, virksomheder og undervisere. Og det kan være en stor fordel for mange:

- Kurset kan bidrage til at løfte fagligheden og bruges til at imødekomme efterspørgslerne på makerspaces og innovation i fx folkeskolerne og på landets biblioteker, siger Kerstin Bro Egelund, der er studieadjunkt og efteruddannelsesansvarlig.

Undervisning
Kurset foregår over to dage og varetages af skolens kompetente studieadjunkt og værkstedsansvarlig for 3D-print, Ana Catarina Cabral. Første dag bliver du introduceret til forskellige typer af maskiner, brug af varierede materialetyper, tilrettelæggelse af arbejdsgange, og du får indsigt i de mest relevante applikationer. På andendagen bliver du introduceret til mere avancerede funktioner som 3D-print på tekstiler, 3D-print med alternative materialer (træ, kork, bronze, TPU osv.) og 3D-print af flere materialer på samme tid.

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset er målrettet begyndere med primær fokus på 3D-print. Derfor er færdigheder i 3D-modellering ikke en forudsætning for at deltage. Undervisningen er praksisnær, du skal have fingrene i materialet og kommer til at prøve tingene af i Designskolens 3D-værksted.

Det praktiske
Første kursusforløb finder sted onsdag den 24. og torsdag den 25/08/2022. Begge dage fra 9.00 - 16.00.

Tilmeldingsfrist: onsdag den 10/08/2022.

Læs mere og tilmeld dig

Designskolen Kolding har en bred vifte af efteruddannelsestilbud for både ansatte i erhverv og offentlige organisationer, undervisere og uddannede designere, som har brug for at blive opgraderet med noget af det nyeste inden for faget. Se vores tilbud her