01 apr. 2024 / Uddannelse og forskning

Stor fremgang i antal ansøgere

Mange flere har i 2022 søgt ind på Designskolen Koldings bachelor- og kandidatuddannelse
Af Charlotte Melin

Tirsdag den 5/07/ kl. 12 var der frist for årets ansøgninger til de videregående uddannelser i kvote 1. I 2022 var det samlede ansøgertal lavere end de senere år. Men på Designskolen Kolding er tendensen stik modsat.
Langt flere har i år søgt ind på skolens bacheloruddannelse. I alt 561 har lagt billet ind på en studieplads – det er 101 flere end sidste år. Stigningen sker i et år, hvor skolen for første gang har lukket op for at søge ind via kvote 1 og det har 111 benyttet sig af. Men kun 15 procent af de de i alt 70 studiepladser på bacheloruddannelsen går til kvote 1- ansøgere, de resterende 85 procent skal findes i kvote 2-puljen.

Imidlertid er der også sket en markant fremgang i antallet af ansøgere til kandidatuddannelsen. 301 har søgt ind i 2022, det er 22 procent mere end sidste år, hvor 246 søgte ind.