01 okt. 2024 /

Topkarakterer til strategien

Hurtigere beskæftigelse, øget trivsel, styrket forskning og samarbejder udløser grønne flueben til Designskolen Kolding
Af Charlotte Melin

Designskolen Kolding har opnået grøn status på samtlige strategiske mål i rammekontrakten med Uddannelses- og Forskningsministeriet for perioden 2022-2025. Dette understreger skolens stærke engagement i at styrke både uddannelse, forskning og samarbejde med det omgivende samfund.

Fremgang på alle fronter
Med grøn status på alle parametre viser Designskolen Kolding, at alle løfter og mål bliver indfriet. Skolen har opnået væsentlige resultater på centrale områder som:

• Hurtigere beskæftigelse for dimittender: Skolen har skabt nye muligheder for studerende ved at udvikle deres faglige kompetencer og styrke deres forretningsforståelse. Dimittendledigheden er nu den laveste nogensinde.
  • Øget trivsel blandt studerende: Gennem tiltag som individuelle samtaler mellem studerende og undervisere samt fokus på stærke, lærende fællesskaber har skolen sikret en positiv udvikling i de studerendes faglige og sociale trivsel.
  • Forskning med strategisk fokus: Forskningen inden for bæredygtighed, leg og socialt design er blevet styrket gennem samarbejder med fonde, forskningsmiljøer og virksomheder. Dette arbejde sikrer bidrag til langsigtede løsninger på samfundets udfordringer.
  • Samarbejde og videndeling: Skolen har udvidet sit netværk af samarbejdspartnere inden for både erhvervslivet og det offentlige og har styrket sin indsats inden for efter- og videreuddannelse for at udbrede viden om design.

En klar vej frem for Designskolen Kolding
At opnå grøn status viser, at Designskolen Kolding er på rette kurs. De strategiske mål er ikke kun et pejlemærke, men en løbende proces, hvor skolen arbejder aktivt for at levere værdiskabende løsninger til studerende og samarbejdspartnere.

- At opnå grøn status på alle vores strategiske mål er et resultat af målrettet indsats fra vores engagerede medarbejdere og studerende. Vi fortsætter arbejdet med at sikre høj kvalitet i vores uddannelser og forskning samt at bidrage til samfundet gennem design, udtaler rektor Lene Tanggaard, Designskolen Kolding.

Fortsat fokus på fremtiden
Med stærke resultater i ryggen ser Designskolen Kolding frem til at fortsætte den positive udvikling i de kommende år. Målet er at skabe uddannelser og forskning, der er relevante for både arbejdsmarkedet og samfundet som helhed.